Projektování je pro nás hračka
Projektování je pro nás hračka
Přídavné napínání v náběhovém díle poháněcí stanice má účel prodloužit celkovou napínací dráhu napínacího systému dopravního pasu.
Napínací dráha základního napínání v poháněcí stanici je navržena pro dopravní pás typu „St“. V případě nasazení nového dopravního pasu typu „PA“, je u dopravníků s délkou nad 1000 m, původní délka napínací dráhy nedostatečná. Je nutné nasadit náběhový díl s dopínáním.
V náběhovém dílu je vytvořena na dopravním pásu druhá napínací smyčka s napínacím vozíkem, vratným bubnem a dvěma převáděcími válci, která pokryje chybějící napínací dráhu.
Napínáním pasu v náběhovém díle se provádí jen při zastaveném dopravníku. Po dopnutí je napínací vozík přídavného napínání mechanicky zajištěn v pevné poloze. Teprve po té lze dopravník dopnout na pracovní parametry hlavním napínacím mechanismem v poháněcí stanici a tím zabezpečit podmínky pro spuštění a provoz.
Sířka pasu | 2000 | 57 |
Aktivní napínací dráha | 13 | m |
Instalovaný příkon pojezdu vozíku | 4 + 4 | kW |
Způsob přenosu sil | Lanové navíjedlo | - |
Převodový poměr převodovky | 1 : 549 | |
Rychlost napínacího vozíku | 0.019 | m.min-1 |
Průměr bubnů navíjedla | 600 | mm |
Kladkový převod | 8 | - |
Lano navíjedla s ocelovou duší | Ø18 | ČSN024324.55 |
Maximální motorická síla vozíku | 340 | kN |
Hmotnost | 7 | 100 kg |