Projektování je pro nás hračka
Projektování je pro nás hračka
Na základě požadavku Severočeských dolů a.s. zpracovala firma NOEN a.s. studii rekonstrukce kolesového rýpadla KU300 s cílem modernizace, zvýšení spolehlivosti a časového využití při báňských postupech. Základní koncepce rekonstrukce kolesového rýpadla KU300 spočívala v nahrazení výsuvového kolesového výložníku bezvýsuvovým a nahrazení zavěšeného nakládacího výložníku nově koncipovanou nakládací stranou. Největší dopad na technické parametry rýpadla měli požadavky na délku neúčinného prostoru poháněcí stanice 65m, možnost těžby ve dvou blocích na jedno postavení DPD s celkovou šířkou 55m a hloubkový řez 10m.
Parametr | Hodnota | Jednotka |
---|---|---|
Vyložení kolesa od osy rýpadla (vodorovně) | 26 | m |
Průměr kolesa | 7.5 | m |
Počet korečků | 13 | |
Instalovaný výkon pohonu kolesa | 500 | kW |
Jmenovité otáčky kolesa – 1 . rychlost | 7.16 | 1/min |
– 2. rychlost | 8.16 | 1/min |
Rozsah regulace otáček kolesa | 50÷120 | % |
Šířka dopravního pásu | 1,400 | mm |
Rychlost pásu | 4.1 | m/s |
Vyrovnávaný podélný sklon rýpadla | 1 : 9 | |
Vyrovnávaný podélný | sklon podpěrného vozu | |
Přípustný obecný náklon rýpadla i podpěrného vozu | 1 : 20 | |
Délka spojovacího mostu | 65 | m |
Délka zasunutí spojovacího mostu | 16 | m |
Délka vysýpacího výložníku | 14 | m |
Otočnost svršku vzhledem k předávacímu výložníku | ± 100 | º |
Otočnost spoj. mostu vzhledem k předávacímu výložníku | ± 90 | º |
Otočnost spoj. mostu vzhledem k podpěrnému vozu | ± 90 | º |
Šířka bloku (ve dvou postupech) | 55 | m |
Výška 1.horního řezu | 18 | m |
2. horního řezu | 9 | m |
dolního řezu | 10 | m |