Projektování je pro nás hračka
Projektování je pro nás hračka
Komplexní dodávka nového systému zauhlování byla řešena ve dvou etapách. V etapě „Uvolnění staveniště pro výstavbu NZ“ byla zahrnuta veškerá zařízení zabezpečující provoz stávajících energetických bloků B2, B3 a B4 a zařízení společná i pro budoucí provoz nového zdroje. Společná zařízení byla představována buldozerovou skládkou uhlí a příslušnými dopravními cestami na tuto skládku a ze skládky. V etapě „Výstavba NZ“ tvořily náplň provozního souboru dopravní cesty do nového zdroje 660 MWe.
Dodávka zauhlování v obou etapách zahrnovala mimo vlastní technologickou část rovněž část stavební, která obsahovala mimo jiné vybudování hlubinného zásobníku, nové skládky paliva, drtírny, systému dopravních mostů a přesypných věží pro vedení technologické pásové dopravy a výstavbu přesypných věží a propojovacího mostu na úrovni +50 m na bunkrové stavbě nového zdroje.
Systém dopravy pasovými dopravníky převážně šíře 1200 mm v kombinaci s trubkovými dopravníky zajišťuje dopravu paliva z Úpravny uhlí Ledvice, skladování paliva a potřebnou kombinaci tras paliva do původních bloků ELE vč, úpravy paliva pro fluidní kotel K4 a na kotelnu nového zdroje 660 MW.
Systému zauhlování je vybaven mimo vlastní dopravy paliva dalšími zařízeními, nezbytnými pro vazbu na provoz elektrárny a pro zajištění ekologie a bezpečnosti provozu. Jsou to následující zařízení a systémy:
Hlavní parametry zařízení v etapě „Uvolnění staveniště pro výstavbu NZ“
Označení | íře pásma | Horizont. délka | Převýšení | Rychlost | Dopravní výkon |
T1A aT1B | 1000 mm | ~77.8 m a75.5m | ~13.2 m | 2.6 m/s | 750 t/h |
T2A aT2B | 1200 mm | ~63.4 m a61.1m | ~3.5 m | 1.85 m/s | 750 t/h |
T3A aT3B | 1200 mm | ~203.9 m a203.65m | ~15.9 m | 2.3 m/s | 750 t/h |
T4A aT4B | 1200 mm | ~18.0 m | 0 m | 2.4 m/s | 750 t/h |
T10 | 1200 mm | ~112.1 m | 13 m | 2.3 m/s | 750 t/h |
T11 | 1200 mm | ~85.0 m | 0 m | 2.4 m/s | 750 t/h |
T8A aT8B | 1200 mm | ~73.5 m | 0 m | 1.9 m/s | 750 t/h |
T9A aT9B | 1200 mm | ~113.6 m | 27.9 m | 2.3 m/s | 750 t/h |
T5 | 800 mm | 43.3m | 0 m | 1.6 m/s | 300 t/h |
T12A aT12B | 800 mm | 13.9 m a 16.3m | 0 m | 2.2 m/s | 300 t/h |
T7A aT7B | 1000 mm | 109.7m | 0 m | 2.5 m/s | 300 t/h |
Hlavní parametry zařízení v etapě „Zauhlování NZ“
Označení | íře pásma | Horizont. délka | Převýšení | Rychlost | Dopravní výkon |
T14A aT14B trubkový | 1600 mm | ~321.8 m a318.4 m | ~53.0 m | 3.0 m/s | 750 t/h |
T15A aT15B | 1200 mm | ~84.6 m a81.2m | ~0.0 m | 2.5 m/s | 750 t/h |
T16A aT16B aT16C a T16D | 1200 mm | ~71.8 m a81.2m | ~0.0 m | 2.5 m/s | 750 t/h |